יום שבת, 05 באוקטובר 2024, ג' תשרי ה' תשפ"ה
לפרסום חייגו: 02-5900070

חינוך במעלה נט

חינוך

מעבדת הדמיון של יפה נוף

השבוע הושקה כיתה אמרסיבית בבית ספר ממ"ד יפה נוף, הכיתה האמרסיבית הראשונה בבית ספר יסודי; כיתות נוספות ייפתחו במהלך השנה בבתי ספר נוספים; כשריאל: "ממשיכים בתנופת העשייה החינוכית והחדשנית בבתי הספר במעלה אדומים"

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

זהבית גלנטי

השבוע‭ ‬הושקה‭ ‬ונחנכה‭ ‬בטקס‭ ‬חגיגי‭ ‬כיתה‭ ‬אמרסיבית‭ ‬בבית‭ ‬ספר‭ ‬ממ‭"‬ד‭ ‬יפה‭ ‬נוף‭, ‬זוהי‭ ‬הכיתה‭ ‬האמרסיבית‭ ‬השלישית‭ ‬שמוקמת‭ ‬בבתי‭ ‬הספר‭ ‬בעיר‭ ‬והכיתה‭ ‬הראשונה‭ ‬שמוקמת‭ ‬בבית‭ ‬ספר‭ ‬יסודי‭. ‬

המרחב‭ ‬האימרסיבי‭ ‬הוקם‭ ‬בשיתוף‭ ‬קרן‭ "‬אתנה‭", ‬יוזמת‭ ‬המיזם‭, ‬אשר‭ ‬שמה‭ ‬לה‭ ‬מטרה‭ ‬להעצים‭ ‬את‭ ‬המורות‭ ‬והמורים‭ ‬בישראל‭ ‬ולהעניק‭ ‬להם‭ ‬כלים‭ ‬להעצמה‭ ‬אישית‭, ‬תוך‭ ‬קידום‭ ‬מעמדם‭.‬

הכיתה‭ ‬הושקה‭ ‬בטקס‭ ‬חגיגי‭ ‬בהשתתפות‭: ‬ראש‭ ‬העיר‭ ‬ומחזיק‭ ‬תיק‭ ‬החינוך‭, ‬בני‭ ‬כשריאל‭, ‬סגנית‭ ‬מנהל‭ ‬אגף‭ ‬החינוך‭, ‬מיטל‭ ‬לבן‭, ‬מנהלת‭ ‬בית‭ ‬הספר‭, ‬חגית‭ ‬חדד‭, ‬צוות‭ ‬בית‭ ‬הספר‭, ‬יו‭"‬ר‭ ‬ועד‭ ‬ההורים‭, ‬אסתי‭ ‬יוספוב‭, ‬מפקח‭ ‬בית‭ ‬הספר‭, ‬ומייסד‭ ‬ונשיא‭ ‬קרן‭ ‬אתנה‭, ‬אורי‭ ‬בן‭ ‬ארי‭.‬

המרחב‭ ‬הלמידה‭ ‬האמרסיבי‭ ‬הראשון‭ ‬מסוגו‭ ‬בעיר‭ ‬הוקם‭ ‬בחט‭"‬ב‭ ‬הרב‭ ‬תחומי‭ ‬עמל‭ ‬דקל‭ ‬וילנאי‭. ‬המרחב‭ ‬השני‭ ‬הוקם‭ ‬בתיכון‭ ‬עמל‭ ‬תעופה‭ ‬וחלל‭. ‬המרחב‭ ‬השלישי‭ ‬נפתח‭ ‬השבוע‭ ‬בממ‭"‬ד‭ ‬יפה‭ ‬נוף‭, ‬ובמהלך‭ ‬השנה‭ ‬יפתחו‭ ‬מרחבים‭ ‬נוספים‭ ‬ברחבי‭ ‬בתי‭ ‬הספר‭ ‬בהדרגה‭.‬

בזכות‭ ‬מרחבי‭ ‬הלמידה‭ ‬החדשים‭ ‬שהוקמו‭, ‬התלמידים‭ ‬יכולים‭ ‬להיות‭ ‬פעילים‭ ‬יותר‭, ‬לתכנן‭, ‬לחקור‭, ‬ללמוד‭ ‬וללמד‭, ‬ובעיקר‭ ‬לחולל‭ ‬שינוי‭ ‬אמיתי‭ ‬בתהליך‭ ‬הלמידה‭ ‬המוכר‭ ‬לנו‭ ‬עד‭ ‬היום‭. ‬למידה‭ ‬מהסוג‭ ‬הזה‭ ‬נותנת‭ ‬מענה‭ ‬גם‭ ‬לילדים‭ ‬עם‭ ‬קשיי‭ ‬למידה‭ ‬ולילדים‭ ‬בעלי‭ ‬צרכים‭ ‬מיוחדים‭, ‬שמתקשים‭ ‬להסתגל‭ ‬למסגרת‭ ‬הלימודים‭ ‬הרגילה‭ ‬ואף‭ ‬ייתכן‭ ‬כי‭ ‬זהו‭ ‬מרחב‭ ‬הלמידה‭ ‬היחיד‭ ‬שמותאם‭ ‬להם‭. ‬מרחבי‭ ‬הלמידה‭ ‬החדשים‭ ‬מאפשר‭ ‬ללומד‭ ‬לצאת‭ ‬מחוץ‭ ‬לכותלי‭ ‬הכיתה‭ ‬ולסחוף‭ ‬אותו‭ ‬למקומות‭ ‬רחוקים‭, ‬תוך‭ ‬הפעלת‭ ‬כל‭ ‬החושים‭.‬

למידה‭ ‬אמרסיבית‭ (‬למידה‭ ‬אופפת‭) ‬מתרחשת‭ ‬בסביבת‭ ‬למידה‭ ‬אינטראקטיבית‭, ‬פיזית‭ ‬או‭ ‬וירטואלית‭ ‬המאפשרת‭ ‬לפעול‭ ‬על‭ ‬פי‭ ‬תרחישים‭ ‬שונים‭ ‬ומיועדת‭ ‬לרכישת‭ ‬ידע‭ ‬או‭ ‬מיומנויות‭ ‬בתחומי‭ ‬דעת‭ ‬שונים‭. ‬במסגרת‭ ‬למידה‭ ‬כזו‭ ‬נעשה‭ ‬שימוש‭ ‬בטכנולוגיות‭ ‬כגון‭: ‬הולוגרמות‭, ‬סרטוני‭ ‬360⁰‭, ‬חיישנים‭ ‬ושכבות‭ ‬מידע‭, ‬על‭ ‬מנת‭ ‬לעצב‭ ‬תהליכי‭ ‬הוראה‭ ‬מגוונים‭ ‬המעוררים‭ ‬עניין‭, ‬מחיים‭ ‬טקסטים‭ ‬וממחישים‭ ‬דברים‭ ‬מופשטים‭, ‬כל‭ ‬זאת‭ ‬כדי‭ ‬שהלומד‭ ‬יבנה‭ ‬ידע‭, ‬יעבד‭ ‬ויזכור‭ ‬מידע‭ ‬תוך‭ ‬סקרנות‭ ‬והנאה‭.‬

מנהלת‭ ‬ביה‭"‬ס‭ ‬ממ‭"‬ד‭ ‬יפה‭ ‬נוף‭, ‬חגית‭ ‬חדד‭, ‬בירכה‭ ‬והודתה‭ ‬על‭ ‬הקמת‭ ‬המרחב‭ ‬בבית‭ ‬הספר‭ ‬ואמרה‭ ‬כי‭ "‬ממ‭"‬ד‭ ‬יפה‭ ‬נוף‭ ‬הוא‭ ‬בית‭ ‬ספר‭ ‬אשר‭ ‬חרת‭ ‬על‭ ‬דגלו‭ ‬לשים‭ ‬את‭ ‬הטכנולוגיה‭ ‬במרכז‭. ‬חשוב‭ ‬לנו‭ ‬שתלמידנו‭ ‬ירכשו‭ ‬מיומנויות‭. ‬מעבר‭ ‬למיומנויות‭ ‬למידה‭, ‬מיומנויות‭ ‬המאה‭ ‬ה‭-‬21‭ ‬והלאה‭, ‬התלמידים‭ ‬רוכשים‭ ‬מיומנויות‭ ‬שכוללות‭: ‬למידה‭ ‬סקרנית‭-‬חקרנית‭, ‬פיתוח‭ ‬לומד‭ ‬עצמאי‭, ‬למידת‭ ‬עמיתים‭, ‬ושימוש‭ ‬בטכנולוגיות‭ ‬מתקדמות‭".‬

אורי‭ ‬בן‭ ‬ארי‭, ‬מייסד‭ ‬ונשיא‭ ‬קרן‭ ‬אתנה‭, ‬אמר‭ ‬כי‭ "‬מעבדת‭ ‬דמיון‭ ‬היא‭ ‬מרחב‭ ‬למידה‭ ‬אמרסיבי‭ ‬המשתמש‭ ‬בקירות‭ ‬וברצפה‭ ‬של‭ ‬הכיתה‭ ‬ליצירת‭ ‬חוויית‭ ‬למידה‭ ‬ייחודית‭ ‬שלא‭ ‬דומה‭ ‬לשום‭ ‬דבר‭ ‬אחר‭. ‬ללא‭ ‬ספק‭ ‬מדובר‭ ‬בשינוי‭ ‬כללי‭ ‬המשחק‭ ‬בתחום‭ ‬החינוך‭. ‬אנחנו‭ ‬בקרן‭ ‬אתנה‭ ‬מאמינה‭ ‬שחשיפה‭ ‬של‭ ‬הצוותים‭ ‬החינוכיים‭ ‬לטכנולוגיות‭ ‬אלה‭, ‬עם‭ ‬מערכי‭ ‬שיעור‭ ‬מותאמים‭, ‬יחזק‭ ‬אותם‭ ‬וייתן‭ ‬להם‭ ‬אפשרות‭ ‬להתקדם‭ ‬מקצועית‭, ‬ובמקביל‭ ‬יקדם‭ ‬את‭ ‬מערכות‭ ‬היחסים‭ ‬שלהם‭ ‬עם‭ ‬תלמידיהם‭, ‬שייהנו‭ ‬מלמידה‭ ‬מעניינת‭ ‬ויעילה‭ ‬יותר‭, ‬מותאמת‭ ‬אישית‭, ‬ויעניק‭ ‬להם‭ ‬את‭ ‬הכישורים‭ ‬הנדרשים‭ ‬במאה‭ ‬ה‭-‬21‭ ‬על‭ ‬מנת‭ ‬להשתלב‭ ‬בחברה‭ ‬הישראלית‭ ‬ובעולם‭ ‬התעסוקה‭".‬

ראש‭ ‬העיר‭ ‬ומחזיק‭ ‬תיק‭ ‬החינוך‭, ‬בני‭ ‬כשריאל‭, ‬אמר‭ ‬כי‭ "‬בעידן‭ ‬הטכנולוגיה‭ ‬והחדשנות‭ ‬אנו‭ ‬מתבוננים‭ ‬במגמות‭ ‬של‭ ‬חדשנות‭ ‬טכנולוגיות‭ ‬למידה‭ ‬בעולם‭ ‬ובוחנים‭ ‬אותם‭. ‬אחד‭ ‬הדברים‭ ‬אותם‭ ‬חווינו‭ ‬היה‭ ‬במרחב‭ ‬האמרסיבי‭ ‬של‭ ‬קרן‭ ‬אתנה‭ ‬והחלטנו‭ ‬שאנחנו‭ ‬נהיה‭ ‬הראשונים‭ ‬להביא‭ ‬את‭ ‬המרחב‭ ‬המדהים‭ ‬הזה‭ ‬לעיר‭. ‬התחושה‭ ‬שאתה‭ ‬נמצא‭ ‬מחוץ‭ ‬לכיתה‭, ‬במרחב‭ ‬מקביל‭, ‬אפוף‭ ‬בריחות‭, ‬תנועה‭, ‬צבעים‭ ‬ותמונות‭, ‬מאפשרת‭ ‬חוויית‭ ‬למידה‭ ‬שאין‭ ‬שני‭ ‬לה‭. ‬למידה‭ ‬היא‭ ‬שינוי‭ ‬ידע‭ ‬חדש‭ ‬נבנה‭, ‬כאשר‭ ‬הוא‭ ‬נבנה‭ ‬באופן‭ ‬אמרסיבי‭ ‬בחוויה‭ ‬של‭ ‬למידה‭ ‬כזו‭, ‬הוא‭ ‬משמעותי‭ ‬והופך‭ ‬לחלק‭ ‬מהדי‭-‬אן‭-‬איי‭ ‬של‭ ‬הלומד‭".‬

תגובות