מעבדת הדמיון של יפה נוף
השבוע הושקה כיתה אמרסיבית בבית ספר ממ"ד יפה נוף, הכיתה האמרסיבית הראשונה בבית ספר יסודי; כיתות נוספות ייפתחו במהלך השנה בבתי ספר נוספים; כשריאל: "ממשיכים בתנופת העשייה החינוכית והחדשנית בבתי הספר במעלה אדומים"
פורסם בתאריך:
נכתב על ידי
זהבית גלנטי
השבוע הושקה ונחנכה בטקס חגיגי כיתה אמרסיבית בבית ספר ממ"ד יפה נוף, זוהי הכיתה האמרסיבית השלישית שמוקמת בבתי הספר בעיר והכיתה הראשונה שמוקמת בבית ספר יסודי.
המרחב האימרסיבי הוקם בשיתוף קרן "אתנה", יוזמת המיזם, אשר שמה לה מטרה להעצים את המורות והמורים בישראל ולהעניק להם כלים להעצמה אישית, תוך קידום מעמדם.
הכיתה הושקה בטקס חגיגי בהשתתפות: ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, סגנית מנהל אגף החינוך, מיטל לבן, מנהלת בית הספר, חגית חדד, צוות בית הספר, יו"ר ועד ההורים, אסתי יוספוב, מפקח בית הספר, ומייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן ארי.
המרחב הלמידה האמרסיבי הראשון מסוגו בעיר הוקם בחט"ב הרב תחומי עמל דקל וילנאי. המרחב השני הוקם בתיכון עמל תעופה וחלל. המרחב השלישי נפתח השבוע בממ"ד יפה נוף, ובמהלך השנה יפתחו מרחבים נוספים ברחבי בתי הספר בהדרגה.
בזכות מרחבי הלמידה החדשים שהוקמו, התלמידים יכולים להיות פעילים יותר, לתכנן, לחקור, ללמוד וללמד, ובעיקר לחולל שינוי אמיתי בתהליך הלמידה המוכר לנו עד היום. למידה מהסוג הזה נותנת מענה גם לילדים עם קשיי למידה ולילדים בעלי צרכים מיוחדים, שמתקשים להסתגל למסגרת הלימודים הרגילה ואף ייתכן כי זהו מרחב הלמידה היחיד שמותאם להם. מרחבי הלמידה החדשים מאפשר ללומד לצאת מחוץ לכותלי הכיתה ולסחוף אותו למקומות רחוקים, תוך הפעלת כל החושים.
למידה אמרסיבית (למידה אופפת) מתרחשת בסביבת למידה אינטראקטיבית, פיזית או וירטואלית המאפשרת לפעול על פי תרחישים שונים ומיועדת לרכישת ידע או מיומנויות בתחומי דעת שונים. במסגרת למידה כזו נעשה שימוש בטכנולוגיות כגון: הולוגרמות, סרטוני 360⁰, חיישנים ושכבות מידע, על מנת לעצב תהליכי הוראה מגוונים המעוררים עניין, מחיים טקסטים וממחישים דברים מופשטים, כל זאת כדי שהלומד יבנה ידע, יעבד ויזכור מידע תוך סקרנות והנאה.
מנהלת ביה"ס ממ"ד יפה נוף, חגית חדד, בירכה והודתה על הקמת המרחב בבית הספר ואמרה כי "ממ"ד יפה נוף הוא בית ספר אשר חרת על דגלו לשים את הטכנולוגיה במרכז. חשוב לנו שתלמידנו ירכשו מיומנויות. מעבר למיומנויות למידה, מיומנויות המאה ה-21 והלאה, התלמידים רוכשים מיומנויות שכוללות: למידה סקרנית-חקרנית, פיתוח לומד עצמאי, למידת עמיתים, ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות".
אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, אמר כי "מעבדת דמיון היא מרחב למידה אמרסיבי המשתמש בקירות וברצפה של הכיתה ליצירת חוויית למידה ייחודית שלא דומה לשום דבר אחר. ללא ספק מדובר בשינוי כללי המשחק בתחום החינוך. אנחנו בקרן אתנה מאמינה שחשיפה של הצוותים החינוכיים לטכנולוגיות אלה, עם מערכי שיעור מותאמים, יחזק אותם וייתן להם אפשרות להתקדם מקצועית, ובמקביל יקדם את מערכות היחסים שלהם עם תלמידיהם, שייהנו מלמידה מעניינת ויעילה יותר, מותאמת אישית, ויעניק להם את הכישורים הנדרשים במאה ה-21 על מנת להשתלב בחברה הישראלית ובעולם התעסוקה".
ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, אמר כי "בעידן הטכנולוגיה והחדשנות אנו מתבוננים במגמות של חדשנות טכנולוגיות למידה בעולם ובוחנים אותם. אחד הדברים אותם חווינו היה במרחב האמרסיבי של קרן אתנה והחלטנו שאנחנו נהיה הראשונים להביא את המרחב המדהים הזה לעיר. התחושה שאתה נמצא מחוץ לכיתה, במרחב מקביל, אפוף בריחות, תנועה, צבעים ותמונות, מאפשרת חוויית למידה שאין שני לה. למידה היא שינוי ידע חדש נבנה, כאשר הוא נבנה באופן אמרסיבי בחוויה של למידה כזו, הוא משמעותי והופך לחלק מהדי-אן-איי של הלומד".