יום חמישי, 22 בפברואר 2024, י"ג אדר א' ה' תשפ"ד
לפרסום חייגו: 02-5900070

צרכנות במעלה נט

צרכנות

המדריך האולטימטיבי לבישול עגבניות מגי: פתח את הטעם הטעים והיתרונות הבריאותיים שלהן

מהן העגבניות מגי ומהן היתרונות הבריאותיים של אכילתן

פורסם בתאריך:


עגבניות מגי הן מרכיב פופולרי המשמש במתכונים רבים ושונים. זה מוסיף טעם למנות והופך אותן לטעימות יותר. עגבניות הן אחד הפירות הפופולריים והנצרכים ביותר בעולם. לא רק שהם טעימים, אלא שהם גם מספקים שפע של יתרונות בריאותיים. העגבניות עשירות בויטמינים A, C ו-K, כמו גם נוגדי חמצון כמו ליקופן שיכולים לעזור להפחית דלקת ולשפר את בריאות הלב. אכילת עגבניות באופן קבוע יכולה גם לעזור לשפר את המערכת החיסונית שלך, למנוע סרטן, ואפילו לשפר את בריאות העור. במאמר זה, נחקור את היתרונות התזונתיים הרבים של עגבניות וכיצד תוכל לשלב אותן בתזונה שלך לבריאות מיטבית. עגבניות עשירות בנוגדי חמצון עגבניות מכילות רמה גבוהה של נוגדי חמצון. ליקופן הוא נוגד החמצון הנפוץ ביותר בעגבניות, והוא אחראי במיוחד לצבע האדום שלהן. נוגדי חמצון אחרים המצויים בעגבניות כוללים בטא-קרוטן, חומצה כלורוגנית וקוורצטין. תכולת נוגדי החמצון בעגבניות יכולה להשתנות בהתאם לזמן שבו הן בושלו; לדוגמה, עגבניות גולמיות מכילות כ-35% מים, ולכן יותר ליקופן משתחרר בעת בישולן עד שהן מגיעות לרמת לחות של 10%. מצד שני, בבישול ב-100 מעלות צלזיוס (212 מעלות פרנהייט ) במשך 10 דקות, רמות המים מתאדות ונוגדי חמצון רבים הולכים לאיבוד. בטא-קרוטן מסיס בשומן וצריך להיות בדם לטובתו המלאה. בטא-קרוטן הוא נוגד חמצון המגן על התאים מפני פגיעה בחמצון, מה שעלול להוביל למחלות כרוניות כמו סרטן ומחלות לב. חומצה כלורוגנית נמצאה בעגבניות וכן בגרגרי קפה, תרמילי אפונה ועלי תה; זה מעכב אנזים הנקרא CYP1A2 שמפרק אלכוהול לחומרים מסרטנים. Quercetin הוא נוגד חמצון פלבנואיד עם אנטי דלקתיות. הוכח כבעל השפעה מגנה מפני התפתחות מחלות כרוניות כגון אסטמה וטרשת עורקים. היתרונות של עגבניות הם אינסופיים. יש הרבה תרכובות שונות בעגבניות שמראות עדויות מבטיחות למניעת לא רק סרטן אלא גם מחלות לב, אלצהיימר, סוכרת ודלקות.
כמה זמן כדאי לבשל עגבניות ובאיזה טמפרטורה?
עגבניות הן מרכיב רב תכליתי שניתן לבשל במגוון דרכים. בהתאם לסוג העגבנייה ושיטת הבישול, זמן הבישול והטמפרטורה יכולים להשתנות מאוד. בין אם אתם מחפשים להכין רוטב טעים או סתם רוצים להוסיף קצת טעם למנה שלכם, אנחנו נעזור לכם לעשות את זה נכון! כמה זמן כדאי לבשל עגבניות משומרות לקוביות על הכיריים? בישול של עגבניות משומרות וחתוכות ייקח פרקי זמן משתנים בהתאם לגודלן ולכמות הנוזלים שהן משחררות. בדרך כלל, לוקח 20-40 דקות לבשל פחית גדולה של עגבניות חתוכות או מרוסקות בהתאם לשיטת הבישול. הסיבה לכך היא שאלו שיש להם נוזל נוטים יותר לשחרר אותו מאשר אלה שאין להם. זמני בישול: לעגבניות משומרות, קצוצות או טחונות ברוטב: 20 דקות (אם משתמשים בעגבניות טריות, אפשר 30-60 דקות) לשימורים, מרוסקים או עגבניות שלמות: 40 דקות. כדי לבשל עגבניות טריות, חותכים את החלק העליון (גבעול) והתחתון (בסיס) של העגבנייה, ואז מניחים אותה ישירות לתוך סיר עם מים רותחים למשך 30-60 שניות. מוציאים את העגבנייה מהסיר והשתמשו בכף מחוררת או במלקחיים כדי להסיר חתיכות שבורות. לקלף, טובלים במים קרים למשך 5-10 שניות לפני הסרת העור. אם תרצה, סוחט את עודפי המיץ לפני הבישול על ידי הנחה על אש גבוהה למשך 5-10 דקות עם מכסה סגור היטב במקומו כדי לאפשר לאדים לצאת ולבשל מיץ.
מסקנה: התחל להוסיף עוד עגבניות מבושלות בתזונה שלך עוד היום!
עגבניות הן אחד הירקות המזינים ביותר שתוכלו להוסיף לתזונה שלכם. אכילת עגבניות מבושלות יכולה לספק יתרונות בריאותיים רבים, כולל אנרגיה מוגברת, עיכול משופר ובריאות כללית טובה יותר. בנוסף, הם מגוונים להפליא וניתן להוסיף אותם למגוון מנות. אם אתם מחפשים דרך לשפר את התזונה שלכם, הוספת עגבניות מבושלות לארוחות שלכם היא מקום מצוין להתחיל בו! בישול עגבניות הורס את האנזימים שעלולים לגרום לאי נוחות בבטן אנזימים הם חלבונים הממלאים תפקיד מפתח במערכת העיכול שלנו ובתפקודים אחרים של הגוף. בעת בישול עגבניות, רבים מהאנזימים הללו נהרסים, מה שעלול לגרום למצוקה במערכת העיכול אצל אנשים מסוימים. עגבניות מייצרות היסטמין, אשר יוצר כאבי בטן ושלשולים כאשר הן נאכלות גולמיות ומבושלות. בישול עגבניות הוא דרך למנוע תופעת לוואי זו ולהפוך אותן למועילות יותר לעיכול.
 
קרדיט תמונה :FREEPIK

תגובות

1
עבודה מהבית - עוד היום!
שרון | 15:29   05.11.23