יום שני, 22 ביולי 2024, ט"ז תמוז ה' תשפ"ד
לפרסום חייגו: 02-5900070

צרכנות במעלה נט

צרכנות

מה אפשר ללמוד מהאבולוציה של הלוגו של ויזה?

לוגו של חברה אמור להגביר את המודעות למותג שלה, לפתח נאמנות של לקוחות ולשדר את מסרי החברה בצורה מדויקת.

פורסם בתאריך:


כאשר מדובר בחברת ענק כמו 'ויזה', היכרות עם הלוגו והאופן בו השתנה לאורך השנים, יכולה ללמד על מדיניות ודרך החשיבה של החברה. לפני הזמנת כרטיס אשראי ויזה חדש, זה הזמן לערוך היכרות עם הלוגו הכה מוכר של חברת התשלומים הבינלאומית.

תעודת זהות

חברת כרטיסי אשראי מוכרחת לשדר אמינות ויציבות, ומתחשבת בכך בעיצוב האלמנטים הוויזואליים שלה, לרבות הלוגו. על מאפיין, מצורת האותיות ועד לצבעים, נבחר בקפידה. ערכת הצבעים המקורית של ויזה (זהוב וכחול) נועדה לייצג את הגבעות הזהובות והשמיים הכחולים של קליפורניה, שבה הוקם הבנק שייסד את החברה. גם לאחר הסרת הזהב, ויזה עדיין משתמשת בכחול מכיוון שהוא מקושר לרגשות חיוביים. למעשה, חברות פיננסיות רבות משתמשות בגוון מסוים של כחול.

1958-1976

חברת ויזה נוסדה תחת בנק אוף אמריקה, ולמעשה שמו המקורי של הכרטיס שלה היה BankAmericard. זה גם השם שהופיע בתחילת הדרך בלוגו. הסמל הראשון נראה כמו כרטיס מלבני עם פינות מעוגלות. החלק העליון של הכרטיס היה כחול כהה, מתחתיו חלק אמצעי לבן ולבסוף חלק תחתון כתום. הכתובת "BankAmericard" הוצגה במרכז הכרטיס, כתובה בגופן מודגש ובאותיות גדולות, אם כי "B" ו-"A" צוירו גבוהות יותר משאר האותיות.

1976-1992

השם BankAmericard שונה ל-Visa כדי להפוך את המערכת הפיננסית לרב לאומית. השינוי איפשר לחברה להרחיב את טווח השוק שלה, וזה היה הזמן הנכון לרענן את הלוגו. מעצבי הלוגו בחרו בעיצוב מוכר: הם פשוט החליפו את השם BankAmericard עם Visa, תוך שמירה על הצבעים והצורות המקוריים. המילה "ויזה" הוצגה באותיות נטויות, כשהנטייה של "V" בלטה יותר.

1992-1999

ערכת הצבעים נעשתה בהירה יותר, קו המתאר הפך לכחול ורחב יותר, והפינות המעוגלות יושרו. עיצוב זה עדיין מופיע בחלק מהמודעות.

1999-2005

הרווח בין האותיות גדל, וערכת הצבעים השתנתה מעט: גוון הכחול השתנה, והכתום השתנה לזהוב.

2005-2014

למרות שכבר הצליחה בצורה עצומה ברחבי העולם, ויזה החליטה לעדכן את זהותה החזותית. כרטיסי האשראי כבר לא היו השירות היחיד, ולכן לא היה היגיון לשלב כרטיס בלוגו. העיצוב החדש היה זהה, אך ללא מסגרת חיצונית ואלמנטים מלבניים.

2014-2021

ויזה נטשה לראשונה את פלטת הצבעים הקלאסית שלה בשנת 2014. הזהב בוטל ונותר רק הכחול. כדי לגוון את הסמל, נעשה שימוש בשיפוע. לדעת מומחים, החברה הבינה שזהב מסמל יוקרה ומעמד שרבים מתקשים להשיג, ואף להאמין שיוכלו אי פעם. כדי להגדיל את מספר ההלוואות לציבור, החברה ניסתה להציג את עצמה כנגישה יותר, והלוגו היה אחת הדרכים.

2021 והלאה

בשנת 2021, מעצבי הלוגו של ויזה החליטו לשנות את גוון הכחול לבהיר הרבה יותר, מסיבה לא ברורה.

 

קרדיט תמונה FREEPIK

 

תגובות

1
עבודה מהבית!
שרון | 15:30   05.11.23